Een eerdere editie van Beachboom. FOTO: Chris Vugts
Een eerdere editie van Beachboom. FOTO: Chris Vugts (Foto: Chris Vugts)

Nog nooit kwam de verkoop zo hard uit de startblokken

De organisatie van Beachboom stond deze winter voor een dilemma. Doorgaan op de huidige voet met een succesvol en bijzondere, maar ook exclusief house festival? Of uitbreiden en zo meer mensen laten genieten van de unieke sfeer, locatie en al het werk dat wordt verzet om deze bijzondere plek op de Brouwersdam geschikt te maken tot hotspot voor een onvergetelijk strandfeest? Het werd dat laatste. En als er nog twijfel was, dan was die direct weg nadat de kaartverkoop was gestart. Nog nooit kwam de verkoop zo hard uit de startblokken.

BROUWERSDAM - Op zaterdag 3 augustus presenteert Beachboom zich voor het eerst als festival. Eendaags, met drie podia waar tegelijkertijd drie stijlen muziek gepresenteerd worden. "We geloven in deze mix", aldus Jeroen Botty, één van de organisatoren. "Het ene moment jezelf laten meevoeren op relaxte housebeats bij het vertrouwde House Stage, even later de handen in de lucht bij de Party Stage en weer even later volledig losgaan met 'pleasures' op het 90's Stage. Van 15.00 tot 1.00 uur komen zodoende maar liefst 24 acts voorbij zoals Dune, Maan, Nakatomi, Funkerman, Party Animals, Mr. Polska, Deepend, The Party Squad, 2 Brothers of the 4th floor, etc.
Waar in juni nog Concert at Sea op de Brouwersdam neerstreek, wordt nu het Beachboom Festivalterrein opgebouwd. Maar liefst 33 zeecontainers vormen de basis voor de podia, die met de ruggen tegen elkaar komen te staan. Middenin het terrein zal dus een driepuntige ster ontstaan waarvan de armen een 'area' omklemmen. "Een uniek concept", volgens mede-organisator Martijn Stout. "We hebben het meermalen uitvoerig door laten rekenen of dat geluidstechnisch kan en iedereen is zeer aangenaam verrast over het goede resultaat. Dit kan nog wel eens navolging gaan krijgen van andere festivals, zo vermoed ik".
Om het succes van de nieuwe formule te illustreren vertellen de organisatoren over hun huidige inspanningen om met de toenemende belangstelling meer kaarten in verkoop te brengen. "Overal waar mogelijk wordt het terrein groter gemaakt. Bovendien trekken we de meeste tickets terug die we in ruil voor media-aandacht gratis aan radiozenders hebben aangeboden. Zo hebben we de afgelopen weken nog ruim 1.000 nieuwe kaarten op www.beachboom.com kunnen zetten, maar ik voorzie dat ook dat niet genoeg is."

Meer berichten