De boerinnen van Mijn Lievelingsplek doen goede zaken. FOTO: Conny den Heijer
De boerinnen van Mijn Lievelingsplek doen goede zaken. FOTO: Conny den Heijer (Foto: Conny den Heijer)

Geen plekje meer op campings Mijn Lievelingsplek

Een jaar geleden sloegen ze de handen ineen. De laatste weken zijn ze uitverkocht. De boerinnen van Mijn Lievelingsplek doen goede zaken.

ZEELAND - Samen staan we sterk is de drijfveer van 17 Zeeuwse boerinnen, die het doel hebben om meer Duitse kampeerders kennis te laten maken met de kwaliteit van het kleinschalig kamperen in Zeeland.

Een jaar geleden sloegen zij de handen ineen en met succes. De succesformule van de Lievelingsplekken zit 'm vooral in de kwaliteit van de aangesloten minicampings. Stuk voor stuk beschikken ze over ruime plaatsen, verwarmd sanitair, 10 ampère stroom en wifi. Daarbij komt dat de Lievelingsplekken allemaal gerund worden door een boerin met een groot hart voor haar gasten. Een vriendelijk woord, hulp waar nodig en uitleg over de omgeving zijn haar niet vreemd. En dat vormt de gasten tot fans!

In slechts een jaar na oprichting tellen de Lievelingsplekken met regelmaat het maximale aantal gasten op de minicampings. En kan je op de ene minicamping niet meer terecht, dan helpt de gastvrij eigenaresse je vriendelijk aan een volgende Lievelingsplek! Ze houden elkaar op de hoogte. Geen afgunst, maar samenwerking door heel Zeeland.

De samenwerking werpt niet alleen de vruchten af op de bezetting van de aangesloten campings, maar heeft ook een meerwaarde voor de eigenaren. Aan kennisverbreding en -overdracht wordt ook gedacht. In de rustigere winterperiode komen de dames samen om diverse onderwerpen onder de loep te nemen.

De innovatieve formule van samenwerking, de kennisverbreding en de oriëntatie op de Duitse markt maakt de stichting Mijn Lievelingsplek een bijzondere speler op de toeristische markt. De stichting Mijn Lievelingsplek is daarom genomineerd voor de innovatieprijs in het project Profit. Samen met twee andere projecten. Profit is een internationaal project, gericht op het stimuleren van innovatie bij bedrijven in de toeristische en vrijetijdssector. PROFIT staat dan ook voor: PROfessional Framework for Innovation in Tourism. Zeeland is één van de kustregio's waar het project uitgevoerd wordt, samen met de Belgische kust, de Franse regio Pas de Calais en de Engelse regio's Kent en Essex. De boerinnen horen op 17 september of zij de prijs in handen mogen nemen.

Meer berichten